مطالب سایت, ویدئو پرژکتور

ویدئو پروژکتور – آموزش نصب ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتور : برای نصب و راه اندازی پروژکتور نیاز به رعایت فاکتورهای زیادی است، شرایط مختلفی وجود دارد که می باید مد نظر قرار بگیرد مانند نور محیط، صفحه نمایش، فاصله تا صفحه نمایش، نصب روی سقف یا میز و …. . بسیاری از این مسائل در مورد هر پروژکتور فرق میکنند. بعضی پروژکتور ها از فاصله کم تصویر را نمایش میدهند و بعضی فاصله زیاد، شدت نور برخی از پروژکتور ها کم است و در محیط روشن اتاق نمیتوانند تصویر خوبی به نمایش بگذارند و بعضی شدت نور زیادی دارند.
در این نوشته بنا ندارم درباره شرایط محیطی و خصوصیات اختصاصی پروژکتور شما توضیح دهم، فرض من بر این است که در مورد همه این مسائل تصمیم گرفته اید و پروژکتور خود را در جای مناسبی قرار داده اید. حال به فکر نمایش تصویر کامپیوتر خود بر روی صفحه نمایش هستید.

همانطور که گفتم فرض من بر این است که پروژکتور خود را رو به صفحه نمایش در مکانی مناسب و ثابت قرار داده اید. توجه کنید جهت لنز پروژکتور باید تا جائیکه امکان دارد عمود بر صفحه نمایش ( یا برد ) باشد، هرچند وجود اندکی خطا بعدا توسط تنظیمات پروژکتور قابل اصلاح است.
لازم است بدانید برای استفاده از پروژکتور نیاز به اتصال ۲ کابل اصلی است. یکی کابل برق و دیگری کابل دیتا ) اطلاعات (
کابل برق از یک طرف به پروژکتور و از طرف دیگر به پریز متصل به برق شهری وصل میشود. پیشنهاد میشود برای اتصال برق به پروژکتور از محافظ برق استفاده کنید چرا که ایجاد نوسان برق میتواند باعث ضربه زدن به پروژکتور شود.

کابل دیگر “دیتا” است. در واقع اطلاعاتی که میخواهیم از جایی دیگر به پروژکتور وارد شده و بر روی صفحه نمایش پخش شود. این اطلاعات میتواند، ویدئو ، عکس، متن، بازی، فایل آموزشی، فایل های پاور پوینت و …. باشد. کابل های دیتای زیادی وجود دارد مانند HDMI, VGA و S-Video . بعضی پروژکتور ها هم از پورت USB استفاده میکنند که نیازی به کابل ندارد و مستقیم فلش مموری را به پروژکتور وصل میکنیم تا اطلاعات موجود در آن نمایش داده شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.